La numai 1 an de la integrarea cu succes a operatiunilor Zentiva in Romania, compania a reusit sa castige 1,5% cota de piata din segmentul de retail evaluat la 4,6 miliarde RON, ajungand la un nivel de 6,2% pe cel mai important segment de piata. In anul 2007, Zentiva intentioneaza sa lanseze pe piata cel putin 6 produse noi, dintre care 3 au fost deja lansate in primul trimestru.

„Evolutia activitatii din Romania reflectata atat in ponderea vanzarilor din cadrul Grupului, cat si in dinamica inregistrata raportata la piata, confirma o data in plus ca strategia de dezvoltare a Grupului pe pietele in care activeaza functioneaza si la noi in tara”, a declarat Mariana Wencz, Country General Manager Zentiva SA, completand: „aceasta directie se bazeaza in principal pe dezvoltarea sistemului de asistenta primara din Romania, prin introducerea de tratamente generice moderne, la preturi accesibile. Strategia implementata de Zentiva a functionat in tarile care au parcurs un traseu similar Romaniei si are ca impact principal cresterea numarului de pacienti tratati modern, cu aceleasi costuri pentru bugetul de sanatate”.

„Piata de retail reprezinta mai mult de 80% din piata totala si are o dinamica exploziva datorata competitiei puternice intre producatorii de medicamente, consolidarii segmentului de distributie si a demararii proiectelor de asistenta primara prin transferul programelor nationale in farmacii”, a explicat Mariana Wencz. „In acest cadru, castigarea a 1,5% cota de piata intr-o perioada atat de scurta reprezinta intr-adevar o performanta”, a adaugat Wencz.

Valoarea vanzarilor produselor preluate de la fosta Sicomed au reprezentat 57,7% din totalul vanzarilor Zentiva in primul trimestru al anului 2007. In ceea ce priveste produsele in promovare, acestea au inregistrat 70,7% din totalul vanzarilor Zentiva in Romania, remarcandu-se evolutii remarcabile pentru marcile de renume international Zentiva precum Simvacard (cardiovascular), Azitrox (antibiotic), Rispen (antipsihotic), Tralgit (analgezic), Helicid (antiacid) sau Fokusin (urologie).

Pe parcursul anului 2006, Zentiva a primit 42 de autorizatii de punere pe piata si au fost lansate peste 10 marci generice Zentiva de renume international. In anul 2007, Zentiva intentioneaza sa lanseze pe piata cel putin 6 produse noi, dintre care 3 au fost deja lansate cu succes in primul trimestru: Zenra (CVS), Amyx (diabet) si Lindaxa (metabolism).

Leave a reply