Interviu cu Ladislau Hajos, Director Operational al Ozone Laboratories Romania

Interviu cu Ladislau Hajos, Director Operational al Ozone Laboratories Romania

Ati intrat de curand in echipa Ozone, dar aveti o experienta semnificativa in domeniul vanzarilor farma. Care a fost traiectul dvs. de pana acum?

Image

De la inceput as dori sa subliniez ca toata experienta mea de aproximativ 10 ani a fost acumulata la Farmactiv, divizie a companiei Mediplus. Desi nu am terminat studii care sa aiba legatura cu piata farmaceutica, fiind absolvent de Politehnica la Timisoara, odata conectat la aceasta piata nu am putut si nu am dorit sa mai incerc si altceva. La Farmactiv practic m-am for-mat ca profesionist si, as putea spune, chiar ca expert in piata farmaceutica din Romania, dar si din regiune. Am inceput ca agent de vanzari in anul 1997, la scurt timp dupa ce am terminat facultatea, si am ramas pe aceasta functie pana in 1999. In tot acest timp am lucrat si am colaborat foarte strans cu medicii si farmacistii, reusind sa creez relatii profesionale de incredere care se mentin si azi. Pot spune ca aceasta perioada a reprezentat punctul de plecare spre viitoare mea cariera. Din 1999 pana in 2001 am ocupat functia de Area Sales Manager, pozitie din care mi-am imbunatatit calitatile de manager, dar si viziunea strategica asupra business-ului in care lucram si asupra pietei farmaceutice romanesti, doua lucruri extrem de importante pe care le-am dezvoltat ulterior si din pozitia de National Sales Manager. Am detinut aceasta ultima pozitie la Farmactiv timp de cinci ani: din 2002 pana in 2007. Modul de abordare a pietei si relatiile pe care le-am construit cu medicii si farmacistii, cu partenerii si pacientii, in toti acesti ani, au mentinut Mediplus in pozitia de leader al distributiei de me-dicamente in Romania. La Farmactiv am gestionat distribuitia de produse pentru furnizori internationali precum Boots Healthcare (actualmente Reckitt Benckiser), Nurofen & Strepsils, Durex, Scholl, Footcare etc. Ma bucur ca voi putea folosi aceasta experienta alaturi de echi-pa de la Ozone Laboratories.

Care este pozitia dvs. in cadrul com-paniei Ozone Laboratories si care sunt principalele atributii?

De la inceputul lunii februarie sunt noul Director Operational al Ozone Laboratories Romania, iar principalele atributii privesc coordonarea activitatii echipelor de vanzari (OTC, Rx, KA), a echipei de promovare medicala si a echipei de trade marketing.Aceste trei departamente existau fie ca departamente de sine statatoare (promovare medicala si vanzari), fi e ca functiuni in cadrul altor departamente (trade marketing in cadrul Departamentului de Marketing). In urmatoarea perioada, dupa o analiza preliminara a situatiei actuale, ma voi concentra pe cresterea eficientei celor trei echipe si, impreuna cu colegii mei, vom dezvolta strategia de business atat pentru marile orase, cat si pentru mediul rural.

De ce ati ales sa intrati in echipa Ozone?

Ca multi dintre colegii mei de la Ozone, am fost impresionat de modul in care a evoluat compania intr-un timp relativ scurt, devenind un business de succes. Si spun succes pentru ca este foarte greu pentru o companie sa intre pe o piata locala si sa concureze atat cu nume recunoscute pe plan international, cat si cu companii romanesti de traditie. In cinci ani, Ozone a reusit sa se pozitioneze ca un jucator important pe piata farmaceutica din Romania, dar si pe piata din regiune. De asemenea, am fost impresionat de imaginea pe care Ozone si-a creat-o in randul publicului – o companie dinamica, tanara si serioasa, cu produse accesibile pentru toate categoriile sociale, atenta la nevoile comunitatii.

In plus, pe multi dintre colegii actuali ii cunosteam deja, avand ocazia sa lucram impreuna, dar de pe alte pozitii, si stiu cat de buni profesionisti sunt. Practic, am venit sa lucrez intre prieteni. Asa cum s-a intamplat si la Farmactiv, sper sa devenim o echipa foarte puternica pe piata farmaceutica din Romania.

Ati ales sau ati fost ales?

Putem spunem ca am ales si am fost ales in acelasi timp. A fost o decizie reciproca de a incepe o colaborare. Venirea mea la Ozone Laboratories coincide cu procesul de consolidare si reorganizare a companiei. In acest moment vorbim de o companie matura din punctul de vedere al business-ului care se concentreaza, in primul rand, pe cresterea organica. Avem o echipa noua de management, cu oameni extrem de experimentati, cu noi viziuni de abordare a pietei, specialisti de la care poti invata foarte mult. De aceea, provocarea de a lucra pentru Ozone a fost si este si mai mare. De asemenea, noua functie de la Ozone reprezinta o noua etapa in dezvoltarea carierei mele. Nu cred ca exista specialist din domeniucare ar putea refuza o astfel de provocare.

Ce calitati credeti ca va recomanda pentru acest post?

In primul rand experienta dobandita i n cadrul Farmactiv si modul in care lucrez cuoamenii, pe de o parte angajatii, colegii de echipa, iar pe de alta parte clientii si partenerii. Am condus o echipa la Farmactiv care benefi cia de o reputatie foarte buna in randul clientilor sai si doresc ca acelasi lucru sa se intample si la Ozone, sa devenim alegerea numarul unu a clientilor nostri. De aceea, vom intari comunicarea cu ei si vom cauta sa ii tinem la curent cu toate noutatile si planurile companiei.

In plus, pentru mine este foarte importanta motivarea angajatilor din cadrul departamentu-lui operational. Voi incerca, pe cat se poate, sa urmaresc evolutia fiecarui angajat in parte, pentru a identifica ariile pe care trebuie sa insiste sau sa le dezvolte mai mult. Consider ca este foarte important sa avem un flux al comunicarii continuu cu toti oamenii din echipa pentru a identifica la timp orice problema, atat la nivel profesional, cat si la nivel personal. In ceea ce priveste strict stabilirea targeturilor la vanzari, un criteriu extrem de important va fi analiza dinamicii si evolutiei pietei relevante.

Un element deloc de neglijat este si increderea clientilor in companie si in reprezentantii acesteia. Practic, seriozitatea de care dam dovada este principala carte de vizita a Ozone si a reprezentantilor sai.

Care sunt obiectivele pe care doriti sa le atingeti in cadrul acestei companii?

In acest moment, principala prioritate este eficientizarea celor trei echipe pe care le coordonez. De asemenea, pentru noi este foarte important sa stabilim o relatie bazata pe incredere cu clientii nostri. Imi doresc o relatie foarte onesta cu medicii si farmacistii, care sa poata vedea in Ozone Laboratories un partener de incredere, un partener pe care se pot baza pentru a acoperi cerintele pacientilor, dar si pentru a-si dezvolta propriul business. De asemenea, ne-am propus sa avem o abordare personalizata pentru fiecare client in parte.

In ceea ce priveste rezultatele la nivelul fiecarei echipei, voi urmari in mod special care va fi cresterea profitabilitatii per angajat.

Pe ce mizati in succesul actiunilor dvs.?

Daca ne referim strict la piata, concurenta a devenit din ce in ce mai acerba pe piata farmaceutica din Romania si, mai ales, pe sectorul producatorilor de medicamente, intrucat toate marile companii internationale sunt deja in tara noastra. De asemenea, sunt si alti factori pe care trebuie sa ii ai in permanenta in vedere, precum: bugetul alocat medicamentelor compensate si gratuite sau expirarea patentelor unor medicamente.

Intotdeauna am considerat insa ca relatiile cu oamenii sunt principalul atu in succesul oricarei activitatii. Fie ca vorbim de propria echipa sau de clientii pentru care lucrezi – pacienti, medici sau farmacisti – este foarte important pentru noi sa incercam sa ne ridicam la nivelul asteptarilor acestora si sa fim atenti tot timpul la nevoile lor. Pe langa increderea clientilor, la fel de important pentru noi este sa avem o relatie des chisa cu toti partenerii nostri, sa avem in permanenta un canal de comunicare si sa ne consultam reciproc. Un triunghi de comunicare eficienta intre Ozone, medici si farmacisti, nu poate fi decat in avantajul pacientilor.

Pana acum v-ati ocupat de promovarea unor branduri importante, precum Nurofen si Strepsils. Credeti ca va va fi mai dificil sa vindeti produse Ozone?

Nu, nu consider ca este mai dificil. In primul rand, Ozone se bucura de o notorietate foarte buna in Romania, iar eu si echipa mea ne bucuram de incredere din partea farmacistilor cu care lucram. As dori sa mentionez ca, in ceea ce ma priveste, fiecare client este important, iar deschiderea pe care o manifestam fata de clientii si partenerii nostri va fi una foarte mare. O relatie comerciala, indiferent de natura acesteia, se bazeaza pe incredere, aceasta fiind principalul atu pe care echipa Ozone si eu personal il vom dezvolta in relatia cu clientii nostri.

In plus, Ozone investeste masiv in dezvoltarea de branduri puternice. Algozone este in momentul de fata unul dintre cele mai cunoscute analgezice din Romania, gasindu-se de altfel si in topul celor mai mediatizate branduri din aceasta categorie. O noutate a anului 2007 este lansarea unui brand premium de vitamine, EXTREM VIT – produs cu o formula complexa de 34 de elemente (vitamine, minerale, oligoelemente, aminoacizi, extracte naturale). De asemenea, Ozone este o companie care are o reputatie foarte buna in cadrul publicului larg. Investim in proiecte sociale, printre care as mentiona Scoala de Vara 4Success Team care se adreseaza studentilor la facultatile de Medicina, Farmacie si Economie.

As concluziona prin a spune ca promovarea produselor Ozone va fi facuta cu cele mai inalte standarde de integritate si seriozitate, care reprezinta doua dintre calitatile care m-au caracterizat in perioada in care am reprezentat Farmactiv in relatiile cu farmacistii.

Leave a reply