• Mirela Boroeanu – Stanca

    Interviu cu Eduard Carauleanu, Director General al ConSeco, companie axata in principal pe consultanta in domeniu farmaceutic. Avand ca valori excelenta, perseverenta, spiritul de echipa, respectul reciproc, echipa ConSeco se caracterizeaza prin profesionalism, rapiditate si confidentialitate.

    Aveti o vasta experienta in domeniu farmaceutic si in prezent oferiti consultanta companiilor ce activeaza in domeniul sanatatii. Descrieti parcursul carierei Dvs si ce inseamna sa fii consultant pe piata farmaceutica romaneasca.

    Formatia mea de baza este una medicala, in 1992 am absolvit Facultatea de Medicina. Patru ani mai tarziu, in 1996, am decis sa intru in lumea companiilor farmaceutice. A fost o schimbare pentru ca am activat intr-un domeniu cu multe provocari si care mi-a permis oportunitatea de a invata lucruri noi si de a-mi cultiva aptitudinile. De-a lungul timpului, am detinut functii in vanzari si marketing, in diferite companii farmaceutice, ceea ce mi-a permis sa cunosc bine aceasta piata, mecanismele ei. Cea de-a doua schimbare fundamentala in cariera am facut-o in 2005, cand m-am orientat catre consultanta farmaceutica.

    Sa lucrez in consultanta farmaceutica este o continua provocare. Si faptul ca vin din piata farmaceutica si cunosc problemele specifice ale acestui domeniu, constituie marele meu avantaj. De altfel, fiecare angajat ConSeco se afla in aceasta situatie, cunoaste foarte bine piata si particularitatile ei.

    Sunteti Directorul General al ConSeco, ne puteti face un scurt istoric al companiei, de la idee si pana in acest moment?

    De la finele anului 2005 ocup functia de Director General al acestei companii. Inca de la infiintare, din 2001, ConSeco a fost creata cu scopul de a oferi servicii profesionale de consultanta companiilor, in special a celor care activeaza in domeniul farmaceutic.

    Istoria ConSeco este in rezumat istoria succesului nostru: de la o companie care la inceputuri dedica o mare parte a timpului si resurselor gasirii de clienti, la o companie, care, in prezent, se ocupa in cea mai mare parte a timpului cu finalizarea proiectelor.

    Proiectele derulate in acest moment provin atat din partea clientilor vechi si multumiti, cat si de la cei noi care, datorita renumelui nostru in piata, ne abordeaza in mod direct.

    Care este gama de servicii pe care ConSeco o pune la dispozitie?

    Principalele servicii pe care le ofera ConSeco, se adreseaza in special segmentului de resurse umane si vizeaza recrutarea, selectia si leasing-ul de personal. Dar gama noastra de servicii este mult mai larga. Am oferit si oferim companiilor farmaceutice servicii privitoare la demersurile necesare pentru inregistrarea medicamentelor/suplimentelor nutritive la Agentia Nationala a Medicamentului sau la Ministerul Agriculturii, dupa caz. De asemenea, experienta ne ajuta in oferirea de consultanta pentru alegerea unui anumit distribuitor sau a altuia, in functie de cerintele pe care compania – client le are.

    Ce anume va diferentiaza fata de competitorii Dvs.?

    Va pot spune ca noi nu am inventat roata, dar am perfectionat-o. Si aduc in favoarea acestei declaratii doua argumente.

    In primul rand, suntem intr-atat de eficienti incat, in maximum 48 de ore din momentul semnarii contratului, putem furniza oricarei companii – client un shortlist de candidati vazuti, intervievati si evaluati.

    In al doilea rand, pentru ca stim importanta comunicarii si relationarii interumane, suntem foarte aproape de clientii nostri prin intermediul retelelor sociale (LinkedIn, Facebook si Twitter).

    In permanenta comunicam cu colaboratorii nostri prin aceste retele sociale, la aceasta contribuind si site-ul nostru www.consecoint.ro

    Sunteti veriga de legatura intre candidat si compania care cauta un anumit tip de angajat. Fiecare dintre aceste entitati are nevoie de abordari specifice. Care este abordarea ConSeco fata de clientul companie?

    ConSeco a demonstrat, pe parcursul derularii relatiei de business cu partenerii sai, faptul ca este un foarte important punct de reper in domeniul consultantei resurselor umane.

    Mai mult decat atat, ConSeco se doreste a fi definitoriu in procesul de recrutare desfasurat pentru partenerii sai, prin prisma politicilor pe care le aplica: concizie, rapiditate si eficienta. Un client multumit este un client castigat, asa incat satisfacerea intregului ansamblu de criterii pe care fiecare partener al nostru le are reprezinta pentru noi un deziderat.

    Diferenta de abordare a clientilor nostri, in ceea ce priveste procesul de selectie-recrutare, este pentru noi un motiv de a ne demostra maleabilitatea si capacitatea de a intelege pana la capat ceea ce fiecare dintre ei isi doreste.

    Putem face cunoscut faptul ca am finalizat o multitudine si o diversitate de proiecte de recrutare, pentru toate structurile ierarhice ale unei companii, pana la cele mai complexe cerinte si atributii de indeplinit. Partenerii nostri sunt dovada cea mai palpabila a eficientei si profesionalismului nostru.

    Dar fata de clientul candidat?

    Cunoscand foarte bine faptul ca de foarte multe ori o companie de consultanta nu este privita ca partener de incredere de catre candidat, ConSeco a dorit si a si reusit sa schimbe regula jocului. Am construit de-a lungul proceselor noastre de recrutare relatii profesionale extrem de puternice cu candidatii care au participat in proiectele noastre si pe care i-am tratat ca parteneri.

    Candidatul este, in definitia ConSeco, cealalta parte a dialogului de business, cea care intregeste proiectele recrutorului. In intampinarea acestui dialog profesional, venim de fiecare data si in privinta fiecarui candidat in parte, cu consilierea necesara: ce post anume i s-ar potrivi versus experienta, ce cultura organizationala l-ar asimila cel mai bine, ce asteptari financiare ar trebui sa aiba. In consecinta, unde anume s-ar integra din cele mai multe puncte de vedere.

    Ne tratam candidatii cu acelasi respect ca si in cazul clientilor nostri si in consecinta ne-am angajat fata de ei sa respectam proceduri si termene limita. De aceea, foarte multi dintre ei ne-au devenit surse respectabile de recomandari, ceea ce pentru noi inseamna o adevarata carte de vizita.

    Schimbarile economice aduse de perioada de criza si-au pus amprenta pe toate domeniile. Care sunt provocarile pietei de recrutare?

    Noi, ConSeco, am simtit impactul crizei pentru un numar mic de luni, in cursul anului 2010. Dar usorul recul a trecut repede si de atunci, numarul si marimea proiectelor pe care le avem sunt in continua crestere.

    Ca piata de recrutare se afla in continua adaptare la modificarile economice globale si locale, in mod particular, este si dovada ca in ultimii ani se observa o cerinta crescuta de resurse umane din partea companiilor generice. Redimensionarea economiilor lumii a impus guvernelor necesitatea reformarii sistemelor sanitare si o regandire a finantarii acordate domeniilor de sanatate. Aceasta a dus la o utilizare mai mare a medicamentelor generice si de aici si avantul companiilor de profil si nevoia lor de a-si mari sau rafina cerintele in ceea ce priveste personalul.

    Au crescut, de asemenea, si cerinte axate foarte mult pe experienta anterioara a candidatului: experienta primeaza, inaintea atitudinii in alegerea oricarui candidat de catre companiile – client.

    Care va sunt planurile de viitor?

    Noi, ConSeco, desi am pornit ca o companie orientata catre domeniul farmaceutic, ne-am extins si in domenii conexe: parafarmaceutic, aparatura medicala, spitale particulare etc. Avem deja proiecte, iar in viitor cu siguranta si mai multe in domeniul FMCG (bauturi racoritoare, cafea, tigari, ciocolata, biscuiti etc.). Vom aplica acelasi principiu ca in proiectele anterioare: cunoasterea aprofundata a specificului industriei respective.

    Numai intelegand fiecare segment al industriei in detaliu putem oferi servicii profesionale de consultanta.

    Comenteaza →

Comentarii

Cancel reply