Vanzarile nete ale companiei Antibiotice Iasi au atins in primele sase luni valoarea de 102 milioane de lei (32 milioane de euro), in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada din 2006, cea mai mare pondere fiind detinuta de vanzarile pe piata interna – 90%, iar restul de exporturi.

Vanzarile nete ale companiei Antibiotice Iasi au atins in primele sase
luni valoarea de 102 milioane de lei (32 milioane de euro), in crestere
cu 17% fata de aceeasi perioada din 2006, cea mai mare pondere fiind
detinuta de vanzarile pe piata interna – 90%, iar restul de exporturi.

In perioada analizata, profitul brut a fost de 24 milioane lei (7,5 milioane
euro), in crestere cu 25% fata de primele sase luni din 2006.

Majorarea volumului de vanzari pe piata interna a fost sustinuta,
in intervalul ianuarie – iunie 2007, atat de segmentul de retail, cat si
de consolidarea pe canalul de spital. Potrivit datelor companiei, desi
vanzarile de medicamente catre spitale s-au diminuat in primul semestru,
compania Antibiotice a inregistrat o crestere de 12% pentru
vanzarile produselor parenterale distribuite pe acest canal.

Totodata, urmand trendul de dezvoltare al pietei farmaceutice, in prima
jumatate a anului 2007 compania si-a largit portofoliul de medicamente
destinate afectiunilor cardiovasculare, prin lansarea a doua produse
noi, precum si prin extinderea liniei de produse hipolipemiante.

De asemenea, compania a inceput fabricarea unui unguent, care
se va elibera fara prescriptie medicala, destinat terapiei varicelor si altul,
pentru afectiunile micotice, cu prescriptie medicala.

Astfel, in primul semestru al anului 2007, Antibiotice a raportat o
majorare de 35% pe segmentul cardiovascular, peste nivelul mediu de
crestere al pietei, de 19%. Compania a mai inregistrat cresteri mari si la
medicamentele din clasa destinata tractului digestiv si metabolismului –
38% si la produsele cu actiune pe sistemul nervos central – 60%.

In vederea dezvoltarii exporturilor pe piata Comunitatii Europene si
comercializarii produselor marca Antibiotice sub branduri proprii protejate,
Antibiotice a inregistrat 12 marci de produs comunitare.

Potrivit Cegedim, Antibiotice Iasi este singura companiei integral
romaneasca aflata intre primele zece firme de profil care activeaza pe
piata romaneasca, cu o cota de 3,1%

Leave a reply