Contractul, care extinde un parteneriat initiat in 2003, va oferi firmei indiene noi responsabilitati in domeniile dezvoltarii medicamentelor si financiar, potrivit unui comunicat al Ranbaxy citat de Mediafax

„Ranbaxy ar putea obtine plati de peste 100 milioane de dolari pentru dezvoltarea unui produs, lansat ulterior de GSK, si un procent din vanzarile mondiale nete, care ar putea ajunge la 10%”, se mai spune in comunicat.

Ranbaxy va avea, in continuare, dreptul de a comercializa pe piata indiana orice produs dezvoltat cu succes.

Alianta reflecta cresterea interesului marilor grupuri farmaceutice pentru companiile indiene cu activitati de cercetare in sectorul farmaceutic.

Ranbaxy, asemeni altor producatori farmaceutici indieni, s-a concentrat, anterior, pe dezvoltarea de medicamente generice destinate pietelor din SUA si Europa, dar urmareste majorarea valorii produselor proprii, prin lansarea de medicamente patentate.

Grupul indian a achizitionat, in iunie 2006, pachetul majoritar de actiuni (96,7%) al producatorului roman Terapia Cluj-Napoca. Terapia-Ranbaxy a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu aproximativ 50% comparativ cu 2005.

La nivel mondial, Ranbaxy a inregistrat, in 2006, vanzari consolidate de 1,34 miliarde dolari si un profit net de 115 milioane dolari.

Producatorul intentioneaza sa lanseze o campanie agresiva de expansiune internationala, urmarind sa devina unul din principalii cinci producatori de medicamente generice.

Leave a reply