In primul semestru din 2008, A&D Pharma a inregistrat o crestere a vanzarilor consolidate cu 28%, fata de acceasi perioada a anului trecut, ajungand la 254,1 milioane de euro, potrivit rezultatelor financiare ale grupului, consolidate, interimare, condensate, pentru primele sase luni din acest an.

„Aceste rezultate operationale bune se datoreaza faptului ca toate cele trei linii ale afacerii A&D Pharma, Wholesale, Sales&Marketing si Retail s-au concentrat pe crestere. Pentru viitor prioritatile noastre sunt indreptate catre produsele non-pharma. Referitor la investitii, acestea se axeaza pe trei planuri: upgradarea logistica, remodelarea conceptului Sensiblu si deschiderea de locatii noi si schimbarea sistemului informatic”, a declarat CEO A&D Pharma, Dragos Dinu.

Referitor la afacerile pe cele trei linii ale A&D Pharma, in primul semestru al acestui an, faÅ£a de aceeasi perioada a anului 2007, divizia Wholesale a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 41%, ajungand la 159,2 milioane de euro, cresterea diviziei de Sales & Marketing a fost cu 14%, ajungand la 48 milioane de euro, iar divizia de Retail a ajuns la 71,3 milioane de euro, in urma unei cresteri cu 27%, in perioada mentionata. In ceea ce priveste EBITDA ( castigul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii), acesta a ajuns la 13,2 milioane de euro, in crestere cu 51%, in primele sase luni ale acestui an fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Planurile A&D Pharma, pentru cea de a doua jumatate a anului 2008, prevad pentru divizia de Sales&Marketing ca se va concentra „pe obtinerea unei margini de profit superioare prin extinderea si diversificarea portofoliului de produse (cu prioritate in aria OTC, cosmetice si dermo-cosmetice, pentru a contrabalansa marginile mici din zona medicamentelor) si a consolidarii extinderii regionale incepute”.

Referitor la divizia Wholesale, Mediplus va compensa presiunea existenta asupra marginilor servicii aditionale oferite farmaciilor, diversificarea portofoliului de clienti si produse, optimizarea costurilor si eficientizarea operatiunilor de logistica. In ceea ce priveste divizia de Retail, Sensiblu se va concentra pe servicii personalizate, pe cresterea profitabilitatii farmaciilor, extinderea portofoliului de marci in general si a celor proprii in particular.

„Asistam la modernizarea farmaciilor Sensiblu, care a inceput deja. Trendul este catre „prestige”, in functie de zona. Am inchis unele farmacii Sensiblu, pentru ca acestea chiar ramaneau in afara traficului, dar am deschis altele. Printre cele inchise se numara farmacii din orase Galati, Bucuresti, Iasi sau Odorehei. Totul depinde de profitabilitate. In prezent suntem prezenti in 53 de localitati”, a spus Dragas Dinu.

Cifra de afaceri consolidata a grupului a avut o rata de crestere anuala compusa de 45% intre 2003 si 2007 si s-a ridicat la 425 milioane euro in cele 12 luni incheiate la 31 decembrie 2007. Actiunile A&D Pharma se tranzactioneaza sub forma de Certificate Globale de Depozit („GDRs”) pe piata reglementata a Bursei de Valori din Londra incepand din octombrie 2006, sub simbolul „ADPH”, potrivit NewsIn.

Leave a reply