Potrivit proiectului de OUG pentru modificarea Legii privind reforma in sanatate, pus în dezbatere publica de Ministerul Sanatatii (MS), informatiile minime care vor putea fi accesate de pe cardul national de sanatate sunt datele de identitate, codul numeric personal, codul de asigurat, data la care expira cardul, numarul de identificare si acronimul casei de asigurari de sanatate care a emis cardul, precum si numarul de identificare al cardului. Contravaloarea cardului national de sanatate va fi suportata de catre asigurat, iar cip-ul cardului ar putea contine date privind istoricul medical al
titularului, dovada achitarii contributiilor pentru sanatate, precum si situatia privind donarea de organe.
Pe de alta parte, pe cip-ul cardului vor putea fi stocate informatii referitoare la diagnostice medicale cu risc vital, grupa sanguina si Rh-ul, înregistrarea numarului de solicitari de servicii medicale prin codul furnizorului, dovada achitarii contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, status asigurat (sanatos sau bolnav cronic), status donor organe, dar si alerte speciale, adica tratamente speciale, proteze, precum si informatii despre medicul de familie: nume, prenume, date contact sau date despre coasigurati.
Mai mult, potrivit unei prevederi din proiectul Ministerul Sanatatii, cheltuielile pentru producerea cardului national de sanatate se suporta atat de catre Casa Nationala de Asigurari, cat si de catre asigurat, care, va suporta contravaloarea cardului, precum si cheltuielile necesare distribuirii.
De asemenea, potrivit unei alte prevederi din propunere, furnizorii de medicamente, dispozitive medicale si servicii medicale care au relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate, au obligatia de a acorda servicii de asistenta detinatorilor de carduri.
Totodata, cardul national de asigurari sociale de sanatate se emite individual pentru fiecare asigurat cu varsta peste 14 ani, iar detinatorii au obligatia de a îl prezenta, în vederea acordarii de servicii de asistenta medicala.
Proiectul precizeaza ca producerea cardului se realizeaza de catre Imprimeria Nationala, urmand ca personalizarea sa fie realizata de catre Centrul National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice din cadrul Directiei Generate de Pasapoarte,din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.(NewsIn)
 

Leave a reply